Wat houdt zoekwoordonderzoek in?

Google beoordeelt de relevantie van jouw website grotendeels op basis van de content op jouw pagina’s. Per landingspagina moeten de page titels, de headers en de rest van de tekst geoptimaliseerd zijn voor het thema van die pagina. Dat vereist uitgebreid onderzoek vooraf!

Wij gebruiken de Google keyword tool en Google Search Console om voor alle belangrijke pagina’s binnen jouw domein een compleet overzicht te genereren van alle termen waarop bezoekers via Google op jouw site terechtkomen.

Om jouw pagina’s zo goed mogelijk te optimaliseren is het belangrijk om in kaart te brengen welke relevante zoektermen de hoogste zoekvolumes hebben (gemiddeld aantal zoekopdrachten per maand). Naast het overzicht van hoge zoekvolume termen nemen wij ook alle variaties en synoniemen mee waarop gezocht wordt. Met deze uitgebreide mix van hoge zoekvolume termen en longtail keywords kunnen wij strategische keuzes maken bij het optimaliseren van jouw:

  • Page titles
  • Meta descriptions
  • Headers
  • Anchorteksten voor interne links
  • Anchorteksten voor backlinks