Wat is SEO content?

Google begrijpt inhoudelijk steeds beter waar jouw pagina’s over gaan. Het is dan ook zaak om deze content te optimaliseren. In het verleden leidde dit nog wel eens tot over-optimalisatie met het zogeheten “keyword stuffing”. Dit zorgt ervoor dat de tekst nagenoeg onleesbaar wordt voor je bezoekers en tegelijkertijd wordt het ook niet (meer) beloond door Google.

Hoe werkt het dan nu?

Google begrijpt de inhoud van content steeds beter. Sowieso kan Google heel goed de relatie leggen tussen keyword variaties. Neem bijvoorbeeld de termen telefoonhoes en telefoonhoesje, verschillend geschreven maar dezelfde betekenis. Daarnaast kent Google ook de synoniemen van zoektermen, neem bijvoorbeeld smartphone hoesje. Een landingspagina over telefoonhoesjes moet dan ook goed voorzien worden van een mix van zoekterm variaties en synoniemen. Daarnaast is de context van de content ook belangrijk. Deze termen moeten geplaatst worden binnen een tekst welke ook relevant is voor dit onderwerp en niet als een tang op een varken geplugged.

Thema optimalisatie

De SEO copywriters van WeDevelop baseren zich op de data vanuit de Google Keyword Tool en jouw Google Search Console property om relevante zoektermen te verzamelen. Dit gebeurt op het niveau van individuele landingspagina. Iedere pagina krijgt zijn eigen onderzoek en de tekst wordt op maat geschreven. Wanneer je op één pagina over uiteenlopende onderwerpen gaat praten werkt dit verwarrend voor Google. In de zoekresultaten geeft Google de voorkeur aan webpagina’s die geoptimaliseerd zijn voor één thema.

Leesbaarheid

De teksten welke worden opgeleverd door onze copywriters zijn lekker leesbaar en passen binnen jouw huisstijl. Er wordt goed gelet op de balans tussen leesbaarheid voor de bezoekers en het verwerken van relevante zoektermen specifiek voor Google. In principe merkt de lezer niet dat de tekst ook voor SEO is geoptimaliseerd.