Waarom kan ik niets meer vinden in Google Analytics 4?

De manier waarop Google Analytics 4 data meet is heel verschillend van Universal Analytics. Dat zie je ook terug in de gebruikersinterface van Google Analytics 4. In de basis werkt Google Analytics 4 met “events” welke je in kunt stellen als conversies. De manier hoe je in het verleden doelen definieerde en op welke wijze je belangrijke KPI’s rappoteerde aan stakeholders zul je binnen Google Analytics 4 op een andere manier aan moeten vliegen.

Met onze Google Analytics 4 migratie dienst begeleiden we jou bij het “vertalen” van je bestaande Universal Analytics doelen naar Google Analytics 4. Daarnaast zullen er ook nieuwe events aangemaakt worden gedefinieerd vanuit de manier waarop Google Analytics 4 werkt.

Je kunt binnen Google Analytics 4 veel meer metingen instellen dan in de vorige versie. Waar je in het verleden wellicht veelvuldig gebruik maakte van events en triggers binnen Google Tag Manager kun je binnen de Google Analytics 4 omgeving nu veel meer de diepte in. Samen met jou kijken we naar je huidige Google Tag Manager triggers en events om te zien of deze überhaupt nog wel aansluiten bij Google Analytics 4 en of deze misschien helemaal overgeheveld kunnen worden.

Ik kan nog niet steeds niet overweg met deze interface!

Ook al staat alles goed ingesteld dan nog is de interface van Google Analytics 4 niet heel intuïtief. Het is de vraag of dat gaat veranderen. Wij ontzorgen je door in samenspraak met jou de belangrijke KPI’s en grafieken te bepalen welke terugkomen in een gebruiksvriendelijk dashboard waar je altijd up-to-date relevantie informatie hebt waarbij je in een oogopslag kunt zien hoe jouw website of app presteert. Daarnaast is het dashboard ingericht met filters zodat je makkelijk vergelijkingen kunt maken tussen periodes en je ook subsets van je data kunnen selecteren (bijvoorbeeld alleen mobiel of alleen desktop etc).